måndag 3 augusti 2020

Gelli arts

23 januari 2019: Gelli arts.

Idag ska jag visa något som var helt nytt för mig nämligen Gelli art. Ett roligt sätt att använda färg och skapa mönster och bakgrunder med.

Till detta inlägg finns det en film som du kan se här.

Gelli platen är en mjuk silikonplatta som man kan rolla ut färg på och sedan trycka med olika saker på.

Droppa ut lite färg på plattan. Ta inte för mycket.

Jag använde bubbelplast för att få ett fint mönster.

Jag använde även ett gammalt kreditkort som jag klippt remsor i som ett verktyg för att skapa mönster.

Se till att ha många färdigkapade bitar bredvid dig när du trycker för det är jättekul att trycka mönster så det går fort att göra många.

Denna gång valde jag att skapa tags av mina tryck men man kan göra kort , alta eller annat också. Bara fantasin sätter gränser.

Tack för titten och lycka till med skapandet!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar