söndag 23 augusti 2020

Studiecirkel med Pysslarna - Tagbook

 Inspirerad av Paula (One Lucky Day) http://www.oneluckyday.net/2020/05/in-my-heart-of-hearts-tag-book.html?m=1&fbclid=IwAR34I4N67uXE3JoHA5xkkwD0qsqrKh5x1i2a1flT1rFJo1y4sZdMgAJDXcY

Skapade jag ett litet album. Även om jag inte hade alla grejer så tog jag det jag hade och skapade utifrån det. Här får ni lite bilder:


Jag använde mig av akvarellpapper och plockade fram lite distresser och stains att doppa mina paneler i.

Dessa färger använde jag.

Jag tryckte ut färg från stämpeldynorna på silikonunderlägget och sprutade på vatten. Sedan doppade jag alla paneler i det.

Jag torkade emellan.

Och gjorde sedan samma sak igen med alla paneler i en annan färg.

Även stain går att trycka ut och doppa i. Det funkar även med sprayer. 

Bara att trycka ut massor av färg från dynan och sedan spruta vatten över.


När panelerna var färdig infärgade ska man stämpla med någon vattenfast stämpeldyna. Jag grävde och testade och upptäckte att dessa gamla dynor funkade bra.

Lite gamla stämplar fick också vara med.

Fåglar i olika former.

Och lite mönster.


Jag använde mistin när jag stämplade på mina paneler för jag visste ej hur täckande mina stämpeldynor skulle vara och jag tycker att man ofta får trycka flera gånger när man använder clearstamps. 

Efter att jag stämplat och använt cracklepaste och stenciler såg panelerna ut så här. Det går att använda modeling paste också.


Jag gnuggade cracklepasten med lite brun distressdyna och målade sedan över med gel medium.


Jag torkade panelerna efter att jag penslat på gel medium 

Sidorna tejpade jag ihop med plåstertejp på baksidan. Funkar med lite bredare washitejp också. 






Sedan var det bara att sätta igång och dekorera alla sidorna. 

Framsidan blev så här.

Baksidan ser ut så här när jag knutit ihop den.




Lycka till!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar