tisdag 1 augusti 2017

Födelsedagskort för Instila

Här visar jag två födelsedagskort med samma stämpel och ungefär samma upplägg.


Jag målade först motivet i rosa och valde sedan papper efter det. Basen blev ett A5 cardstock i rosa. De är perfekt storlek för att göra en kortstomme tycker jag. Stämpeln jag använt är Collectable Rubber Stamp Santoro No 29 The Hatter.

På det första kortet klippte jag ut runt konturerna på stämpeln och monterade på en utstansad form. Papperna i Tots and toddlers blocket passar perfekt ton i ton med varandra så jag använde två av dessa papper.
De vackra peel off Happy Birthday passar perfekt när man gör grattis kort. Några fjärilar och blommor fick utgöra dekorationerna på detta kort.



Det andra kortet går i blått men stämpeln är den samma som på förra kortet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar