tisdag 1 augusti 2017

Nu grönskar det LO för Instila

Äntligen gror det av nytt liv i markerna. Träden slår ut och vi står inför den härligaste årstiden, enligt min mening – sommaren.
Idag visar jag en vårig layout.

Jag valde papper utifrån färgerna på fotot. Ofta väljer jag ett vitt cardstock att ha som grund.
Jag börjar alltid med att fundera var jag vill ha fotot, så också nu. Sedan skar jag till papper och ruggade upp kanterna.

Jag använde distresser för att färga in en mask på några ställen på det vita cardstocket.


När foto och papper är på plats är det dags att placera ut dekorationerna. Jag gillar effekten av att ha blommor i olika material så på denna LO blev det filtblommor, peeloff blommor och pappersblommor. Jag fyllde blommorna med stickles.



Jag satte även fast lite spets och ett band som jag veckade.


I det övre högra hörnet satte jag lite mer band, distresser, blommor, washitejp och en fågelstämpel.


Vid titeln och ovanför fotot satte jag några harar. Det hör också till våren tycker jag.


Jag gillar att göra en ram runt fotot på fotot. Då drar jag bara med en spetsig nål. Jag tycker det blir en fin detalj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar