måndag 3 augusti 2020

kort skapat av en stencil

24 juni 2020: Kort med steg för steg beskrivning.

Idag ska jag visa ett kort jag gjort med en Dutch doobadoo stencil.

Jag började med att rita av stencilen på ett vitt cardstock och följde då de yttre linjerna.

Sedan klippte jag ut efter linjerna.

Jag vek sedan efter linjerna jag ritat.

Sedan var det dags att använda stencilen igen fast på ett mönsterpapper. Jag lade ut stencilen så att jag fick med det mönster jag ville ha. Följ de inre linjerna.

Jag klippte ut och klädde mitt cardstock med mönsterpapper.

Jag chalkade alla kanter. Sedan var det dags att dekorera kortet.

Nedan kommer några detaljbilder. Jag rekommenderar verkligen denna stencil. Jätte kul och lätt att använda och resultatet blev riktigt bra.

Jag önskar dig en trevlig dag!

//Annelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar