måndag 3 augusti 2020

Olika men lika

29 maj 2019: Olika men lika.

Hej på er! Idag ska jag visa två layouter som jag gjort med samma tema och samma papper och material men layouten är olika.

Layout 1. Layouten handlar om dotterns möte med söta kattungar. Jag har använt Pronty papers kittet som jag verkligen gillar. Jag började med att rita två rektanglar i kanterna på cardstocket med en svart penna. Sedan stäplade jag lite och placerade ut papper, foto och dekroationer. Det sista jag gjorde var att stämpla rubriken. Gillar verkligen stämplarna från studio light. De är riktigt användbara!

Layout 2

Jag började med att stämpla med distresser och sprutade vatten på och torkade detta sedan. Jag skar till bitar av pappret och placerade det längst ut i kanterna på cardstocket. Sedan stämplade jag med Studi light stämpelkitet och fäste fotot och dekorationerna.

Detaljbilder på Lo nr 1

Detaljbilder på layout nr 2

Hoppas du blir inspirerad att skapa layouter på detta sätt med samma material men olika upplägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar