måndag 3 augusti 2020

tema peel off stickers

8 juli 2020: Tema Peel-off stickers.

Idag ska jag visa hur man kan använda peel-off stickers på några olika sätt. Jag har gjort tre olika kort. Alla har gemensamt att de är i CAS stil. (Clean and simple).

På det första kortet har jag använt Distress oxides spray och svarta detaljer med washitejp och en dies. Jag började med att sätta några peel-off stickers på ett papper som jag sedan sprayade i några omgångar med Distress oxides spray.

Så här blev det första kortet:

På det andra kortet använde jag ett cardstock i A5 som jag vek på mitten för att skapa en kortstomme. Jag dekorerade det enkelt och stilfullt med några olika Peel-off stickers i silver och guld.

Så här blev det andra kortet:

På det tredje kortet använde jag peel-off stickers som stencil. Jag valde en stor ros som jag gnuggade distress ink över. Jag använde barn door och mowed lawn. Sedan drog jag bort peel-off stickersen och satte tillbaka den på klisterarket för att använda någon annan gång.

Det blev verkligen stilfullt med de vita linjerna som markerade blommans form.

Jag dekorerade sedan med Peel off stickers (Happy Birthday) och ritade en ram runt med en svart penna.

Jag önskar dig en trevlig sommardag!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar