måndag 3 augusti 2020

studentskylt


 maj 2020: Studentskylt.

I år blir det en konstig student för de som slutar gymnasiet. Men det kan ändå firas, fast i liten skala. Det är ju brukligt att möta studenten med en skylt vid utspringet och idag ska jag visa ett tips på hur man kan göra en egen studentskylt.

Jag har utgått från ett 12×12″ papper. Jag tänker att man kan lägga till studentens namn och datumet studenten togs. Man kan ju också ha ett foto på studenten i mitten. Jag valde en stämpel här eftersom jag inte känner någon som tar studenten just i år.

Jag började med att måla lite akrylfärg på bakgrundspappret och byggde sedan på med papper och dekorationer.

Så här blev skylten i sin helhet:

Nedan följer några detaljbilder:

Hoppas att du fick inspiration till ditt eget skapande!
Önskar dig en trevlig dag!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar