tisdag 12 maj 2020

Bakgrund med stenciler

Bakgrund med stenciler

21 februari 2018: Bakgrund med stenciler.

Hej på er!

Idag ska jag visa en layout jag gjort med stenciler för att skapa en bakgrund.

Jag började med att plocka fram det material jag tänkte mig använda.

Jag började med en stencil och använde minidistressdynan bundel age.

Jag gjorde en remsa tvärs över det vita cardstocket med stencilen.

Jag ville ha remsan lite bredare och passade in stencilen med det mönster jag redan gjort .

Det blev bra tyckte jag!

 

Lite rosa hjärtan fick det också bli på tre ställen.

Jag använde mixed media kritan för att skapa svart färg som jag kunde stänka på Lo’n. Jag ritade lite med kritan på ett bakplåtspapper och blandade med vatten. Sedan var det bara att stänka lite här och var på LO’n.

Structure paste gillar jag att använda. Jag blandade den med röd och svart akrylfärg.

Den prickiga stencilen är så snygg och det blev en fin effekt med svart structure paste. Jag använde den krackelerade stencilen till den röda structure pasten.

Det som blev kvar på mitt bakplåtspapper kändes slösigt att kasta bort så jag kletade det på ett albumblad och torkade upp det med fönen. Det kan komma till användning på ett kort någon gång tänkte jag. Jag gjorde samma med resterna av det svarta.

För att markera de rosa hjärtana jag gjorde med stencilen  plockade jag fram stencilen igen och ritade konturerna med en svart penna.

Sådär nu tycker jag att bakgrunden känns klar och det är dags att placera fotot och lite dekorationer.

Så här blev LO’n i sin helhet:

 

Nedan följer några detaljbilder på LO’n:

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar