tisdag 12 maj 2020

Treasure box

Treasurebox steg för steg

31 oktober 2018: Treasurebox steg för steg.

Hej på er!

Jag har ju länge pratat om att jag hittar saker i min treasure box som jag har på skrivbordet när jag scrappar. Det har länge varit en gammal plastlåda men nu tänkte jag att jag skulle göra en snyggare. Jag tog en papplåda med lock och började att klä in den med modelingpaste.

Jag grundade med en akrylfärg eftersom lådan var glansig och jag tänkte att det skulle fästa bättre då.

Sedan dekorerade jag med diverse grejer innan modelingpasten hade torkat.

Efter det torkade jag torrt innan jag fortsatte.

Jag målade över allt med gesso och använde en stencil för att få ännu mer struktur. Efter att jag torkat igen placerade jag ut lite chipboards som jag ville dekorera med.

Jag färgade sedan in lådan med distress spray och distressdynor.

När jag kände mig nöjd gnuggade jag på det ljuvliga waxet på olika ställen som jag ville framhäva lite extra.

Sedan var det dags att limma fast chipboarden.

Jag waxade även chiboarden.

Det var roligt att göra denna mixed media låda och den står nu på mitt scrapbord. Här  kommer lite detaljbilder:

Hoppas du blev inspirerad att skapa något liknande!

Ha det fint

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar