tisdag 12 maj 2020

Kort med distresser

Kort med distresser

8 augusti 2018: Kort med distresser.

Jag har fastnat för att skapa egna bakgrunder med distresser och idag ska jag visa två kort jag gjort med denna teknik.

Jag börjar med att färga in bakgrunden med distresser. Jag har stansat ut en cirkel som jag satt fast med washitejp på baksidan som blir en sol eller måne.

Sen är det bara att gå lös med distresser i de färger man känner att man vill använda.

Till den första bakgrunden har jag använt tumbled glass, twisted citron och chipped sapphire. När jag färgat in bakgrunden som jag vill ha den river jag lite papper som jag lägger som en mask för att gnugga distresser mot kanten. Det blir berg eller moln.

Jag har ett vitt papper som underlägg så att jag kan gnugga mot det och stämpla av färg bredvid det projekt jag håller på med.

Jag valde att göra ett grattiskort med bondgårdstema med de vackra stämplarna från Yvonne Creations.

Till den andra bakgrunden har jag använt distresserna mustard seed, twisted citron, dusty Concord och spiced marmelad. Här använde jag även ett hål i pappret som jag stansat ut en cirkel från som en mask medan jag färgade in med distresser.

Till detta projekt använde jag stämplarna från Craft emotions.

Man kan göra så mycket fint med att bara använda distresser och stämplar. En jätterolig teknik att utforska!

Önskar dig en fortsatt fin dag!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar