tisdag 12 maj 2020

Dekorera ljus

Dekorera ljus

11 december 2019: Dekorera ljus.

Julen närmar sig med stormsteg. Idag ska jag tipsa om hur du kan dekorera ljus. Pynta med dem hemma eller slå in dem i cellofan och ge bort.

Jag har gjort på lite olika sätt för att dekorera dessa ljus.

Det första ljuset dekorerade jag med ljusfärg och en stencil. Jag fäste stencilen med tejp.

Sedan målade jag på färgen.

När det torkat i ett dygn dekorerade jag det med washitejp.

Detta ljus dekorerade jag med stämplar. Jag stämplade motivet på en pappersnäsduk. Sedan klippte jag runt motivet och delade servetten så endast det övre lagret var kvar. Jag placerade det på ljuset och lindande in ljuset i bakplåtspapper och värmde med värmefönen tills jag såg att motivet smält fast.


På samma vis gjorde jag med detta ljus.

Jag satte dit lite ljusfärg också.

Jag stämplade julkransen på en servett och värmde fast det på ljuset. Sedan målade jag med ljusfärg.

Det sista ljuset dekorerade jag med en tomte från en julservett som jag klippt ut och värmt fast.

Jag hoppas du blev inspirerad att dekorera ljus.

Önskar dig en trevlig dag!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar