tisdag 12 maj 2020

Stenciler steg för steg

Stenciler steg för steg

5 september 2018: Stenciler steg för steg.

Hej!

Idag ska jag visa er hur man som t.ex. nybörjare kan använda stenciler. Jag skapade en enkel LO för att visa er.

Jag valde ett grått cardstock att ha som bakgrund. Sedan lade jag stencilen/masken där jag tänkte att jag ville ha ett mönster.

Jag använde structure paste till att stryka över stencilen, Jag använder en färgskrapa för att placera structure pasten men det går lika bra med ett gammalt kontokort!

Lyft försiktigt bort stencilen och rengör den direkt.

Jag brukar bara använda en liten del av stencilen när jag använder dem på en LO men det gör man som man vill.

Jag flyttade stencilen och hittade en annan del av den som jag också ville ha med på LO’n.

Kleta över så stor yta du vill täcka och lyft försiktigt upp och rengör stencilen direkt.

Sedan torkar jag med värmefönen för att jag ska kunna jobba vidare med den direkt. Det går också bra att låta det lufttorka.

Jag använde en annan stencil tillsammans med distress ink pad mini.

Jag använde ett infärgningsverktyg för at gnugga ut färgen.

Då var det dags för foto och lite dekorationer. Jag tyckte att timglaset och klockan passade bra till det gamla huset på fotot.

Lite mönsterpapper bakom fotot lyfte det från bakgrunden ännu mer.

 

Till sist lite dekorationer i form av snöflingor och peeloffs.

Hoppas att du fick lite idéer hur du kan använda stenciler.

Ha det fint!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar