tisdag 12 maj 2020

Skapa en LO

Skapa en LO

16 oktober 2019: Skapa en LO.

När jag skapar en LO (layout) börjar jag gärna med ett vitt cardstock. Jag väljer ett foto jag vill scrappa och försöker ta upp färger från fotot i dekorationer och papper.

Jag började med att använda en stencil och distress oxides (broken China) och gnuggade en del av stencilen på tre olika ställen på cardstocket. Jag tänker ofta en osynlig triangel mellan dekorationer. Det gyllene snittet.

Efter det stämplade jag med stämplarna från studio light och blandade ut lite distress (black soot) med vatten och stänkte med en pensel över cadstocket.

Jag byggde sedan vidare på LO’n med papper och foto med fotomatta (en bit cardstock under fotot).

Jag krafsade kanterna på papperna med edge scraper och klippte ut dekorationer från papprersblocket. Jag stämplade även med texterna från studio light.

Lite mer dekorationer kom på plats och jag valde att dekorera i svart och gult. Gult valde jag eftersom det är komplementfärg till blå.

Efter att dekorationerna kom på plats kändes LO’n balanserad och klar.

Detaljbilder på Lo’n kommer nedan.

Jag hoppas du blev inspirerad till ditt eget skapande.

Jag önskar dig en fin dag!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar