tisdag 12 maj 2020

Layout höstglöd

Layout – Höstglöd

18 april 2018: Layout – Höstglöd.

Idag visar jag en Lo med glöd i både fotot och papperna.

Jag började med att använda stencilen och structure paste. Jag hällde på lite pajetter som jag tog från dotterns pyssellåda medan structure pasten fortfarande var blöt. Jag måttade ut vart jag ville ha fotot och byggde upp med papper och spets bakom fotot . Jag dekorerade med blommor och charms som placerades  i en osynlig triangel.

Detaljbild.

Nedanför fotot satte jag den vackra kandien och ett band med bollar.

Jag använde peelof guldbokstäverna för att skapa titeln. De passade bra till både fotot och pappren.

Detaljbild.

Jag tyckte dessa pappersblommor passade bra ihop med stencilen. Formen från stencilen togs upp även i blommorna.

Detaljbild.

Så här blev LO’n i sin helhet. Pappret i guld skimrar fint.

Önskar dig en fin dag!

/Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar