tisdag 12 maj 2020

Dutch doobadoo stencil

Dutch Doobadoo stencil steg för steg


21 augusti 2019: Dutch Doobadoo stencil steg för steg.

Idag ska jag visa ett grattiskort jag gjort med en Dutch doobado stencil.

Jag började med att rita av stencilen på ett cardstock. Då använde jag de yttre linjerna.

Jag ville ha mittendelen i en annan färg så jag ritade av den på ett annat cardstock.

Sedan ritade jag efter de inre skårorna i stencilen på mönsterpapper som jag dekorerade kortet med.

Jag monterade den blåa bakgrunden på 3d kuddar för att få ett djup i kortet.


Sedan stämplade jag upp den vackra älvan som fick bli motiv på kortet.

Jag dekorerade med en vacker kantbård, spets och liquid pearls.

Nedan följer några detaljbilder:

Kortet blir vackert att ha stående.

Hoppas du fick lite inspiration till ditt eget skapande.

Jag önskar dig en fin dag!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar