tisdag 12 maj 2020

CAS påskkort

Clean and simple Påskkort

7 mars 2018: Clean and simple Påskkort.

Idag ska jag visa ett Clean and simple påsk kort. Men vad är då Clean and simple scrapbooking?

Clean and simple förkortas CAS. Kortet jag gjort är ett one layered card. Alltså det finns bara ett lager på detta kort. För mig är Clean and simple en utmaning då jag gärna lägger på mer och mer på mina kort eller layouter men jag tycker det är snyggt med Clean and simple och man behöver inte ha en massa grejer för att göra snygga kort och layouter. Clean and simple betyder att man ska hålla sitt alster ganska rent.

Så här blev mitt kort:

Jag använde ett vit cardstock som bas och lekte sedan med stämpelkittet från Leane Creatif  .

Jag stämplade kycklingarna på ett gult cardstock och klippte ut dem. Jag färglade gräs och korg med distressdynor och en vattenpensel, Jag använde även distressdynor till att stämpla med.

Hoppas du fick lite inspiration att skapa Clean and simple 🙂

Önskar dig en bra dag!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar