tisdag 12 maj 2020

Påsalbum i vårfärger

Påsalbum i vårfärger

21 mars 2018: Påsalbum i vårfärger.

Idag ska jag visa ett litet påsalbum jag gjort. Ett påsalbum är roligt att skapa och man kan få in mycket foton eller citat eller vad man nu vill sätta i det.

Jag började med att klistra ihop 6 st papperspåsar två och två. Jag vek in botten och limmade sedan ihop påsparen med bottnarna mot varandra. Jag lämnade påsarna öppna så att jag kunde skapa tags som jag stoppade in i påsarna för att skapa ännu mer utrymme för foton.

Albumomslaget skapade jag av lite tjockare chipboard som jag målade med vit akrylfärg. och klistrade fast på första och sista påsen.

Insidan av albumet ser ut så här när tagsen är utdragna en bit.

Framsidan dekorerade jag med band, spets och den snygga 3D blomman som jag monterade med 3D kuddar.

Så här ser framsidan på albumet ut. Nu är det bara att fylla det med fina foton.

Hoppas du fick lite inspiration!

Önskar dig en trevlig dag

/Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar