tisdag 12 maj 2020

Stämpla upp och färglägga stämpelmotiv

Stämpla upp och färglägga stämpelmotiv

4 mars 2020: Stämpla upp och färglägga stämpelmotiv.

Idag ska jag visa hur man kan stämpla upp och färglägga stämpelmotiv. Jag använder oftast min misti för att stämpla. Om inte stämpeltrycket blir bra kan man alltid stämpla på samma plats igen för att få det bra.

Jag placerar stämpeln var jag vill ha den och trycker fast med glaslocket.

Jag har här gjort en svag cirkel med blyertspenna så att jag vet var jag vill ha stämpelmotiven. Sen är det det bara att stämpla på.

När cirkeln är klar är det dags att färglägga. Jag använder promarkers men man kan använda vilka pennor man vill.

Jag brukar försöka ha tre nyanser i den färgen jag vill färglägga med.

Jag målar med den ljusare nyansen längst in i det området jag ska färglägga och tar den mörkare färgen längre ut kring kanterna.

Lite glitter är aldrig fel så jag målade med glitter efter att jag färglagt. Jag monterade på ett svart cardstock och gjorde en kortstomme av cardstock och stansade ut Happy birthday.

Hoppas att du fick inspiration till att stämpla och måla.

Önskar dig en bra dag!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar