tisdag 12 maj 2020

Ett kort till far

Ett kort till far

3 oktober 2018: Ett kort till far.

Snart är det farsdag och idag tänkte jag inspirera er med ett kort till far.

Till detta kort använde jag den oerhört vackra embossfoldern från Nellie’s Choice.

Jag lät bakgrunden vara vit och dekorerade direkt på den torrembossade ytan. Jag stansade ut ordet Love två gånger, en i guld och en i svart.

Motivet är en bukett tulpaner som är en 3D pushout som jag monterat med 3D kuddar. Bakom motivet stansade jag ut en massa blad och lät några vara vita och några färgade jag in med wax. Waxet som jag förövrigt älskar. Det är väldigt vackert, användbart , lättanvänt och luktar gott. Jag stryker bara på med fingret var jag vill ha det.

Det blir ett djup i kortet när jag monterar motivet på 3D kuddar.

Så här blev kortet i sin helhet. Enkelt och stilrent!

Önskar dig en fin dag!

/Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar