tisdag 12 maj 2020

Gliding flakes

12 december 2018: Gildingflakes God Jul och Gott nytt år.

Hej!

Idag är det mitt sista inlägg för 2018. Tänk att ett helt år gått sedan förra nyårsafton. Tiden går riktigt fort när man har roligt.

Idag ska jag visa er några experiment jag gjort med Gilding flakes. Jag börjar med en julgranskula.

Jag satte dubbelhäftande tejp på ett cardstock och stansade ut. Jag drog sedan av skyddstejpen och lade på gilding flakes och borstade av överflödet.

Jag monterade på en  cirkel och satte sedan in det i kulan.

Längst ner i kulan satte jag lite snöflingor.

Jag tänkte även visa två kort jag gjort. Ett julkort och ett nyårskort med samma teknik och liknande upplägg.

Jag började med att stansa ut bakgrunden. Jag satte fast den på ett cardstock som jag klätt in med dubbelhäftande tejp.

Jag tog skyddstejpen och gnuggade ordentligt så att bakgrunden skulle fästa innan jag lade på gilding flakes.

 

Sedan borstade jag bort överflödet och såg till så att det kom ner flingor i alla utrymmen. Det som blev över satte jag tillbaka i burken. Det går att använda igen.

Så här blev kortet i sin helhet.

Detaljbilder på julkortet.

 

Samma teknik använde jag när jag gjorde ett nyårskort. Jag gillar verkligen stämpelsettet som består av både jul och nyårsstämplar.

Detaljbild på stämplarna.

Jag önskar er en fridfull jul och ett gott nytt år.

Vi ses igen 2019!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar