tisdag 12 maj 2020

Mixed Media tavla

Mixed media tavla

2 maj 2018: Mixed media tavla.

Idag ska jag visa en mixed media tavla. Det blir vackert och dramatiskt att ha en svart bakgrund att utgå från och sedan jobba vidare med. Jag började med att måla en canvas med svart akrylfärg. Sedan lade jag till struktur med hjälp av tyg och structurepaste och stenciler. Därefter var det dags att bygga på med dekorationer. Jag valde en mix av blommor, charms, knappar, ett gammalt armband och lite pärlor som jag hittade bland dotterns pärlor som hon brukar göra halsband av. Det blir också snyggt att använda muttrar, kedjor och brickor mm till tavlor.

 

När alla dekorationer var på plats målade jag allt en gång till med svart akrylfärg. Sedan gick jag lös med sprayfärger i blått, lila och guld. Jag sprayade på tills jag kände mig nöjd. Det sista jag gjorde var att ta lite guldsprayfärg på fingret och gnuggade på utvalda ytor.

Detaljbilder:

 

Nedan ser man att tavlan bygger utåt en bit från canvasen.

Tavlan i sin helhet:

Tack för titten och lycka till med skapadet!

//Annelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar